sobota, 5 lipca 2014

Muffinki z jagodami

Na początek zapraszam na muffinki z jagodami. Jako że u mnie wysyp jagód, postanowiłam wykorzystać co nieco do wypieków, a co nieco zamrozić na zimowe dni. Tym razem muffiny, ale mam w planach jeszcze kilka jagodowych słodkości.




Przepis na muffinki jest bardzo prosty. Nie używam papilotek, mam świetną foremkę z silikonowymi "dołkami" zakupioną ostatnio w Biedronce. Super się sprawdza. Foremka jest mała, na 6 sztuk. Z przepisu wychodzi ok 10-11 muffinek.

2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
pół szklanki cukru pudru
łyżeczka cukru waniliowego (proponuję domowej roboty ;)
szczypta soli

Szklanka maślanki naturalnej
125g rozpuszczonej margaryny
2 jajka

no i  obowiązkowo szklanka jagód :)

Jagody umyć pod bieżącą wodą, osuszyć, oprószyć delikatnie mąką. Jajka roztrzepać, dodać maślankę i roztopioną margarynę, wymieszać. W osobnej misce połączyć wszystkie suche składniki, począwszy od przesiania mąki. Następnie dodać je do masy jajecznej, wymieszać, dorzucić jagody i delikatnie połączyć.  Przekładać do foremek. Moje muffinki piekłam 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180st, grzałka góra i dół.



Zachęcam do zrobienia, są fajnie wilgotne, nie za słodkie i mega jagodowe :) Niebawem kolejny przepis z udziałem jagód.

Pozdrawiam,

Justyś.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz